A Mazda6 második generációja azokat a vívmányokat viszi tovább, amelyek az eredeti Mazda6-ot olyannyira népszerűvé tették. A Mazda6 most még dinamikusabb és kezesebb futóművet, két új sebességváltót és öt továbbfejlesztett - teljesítményre és alacsony fogyasztásra optimalizált - motort kínál, ezek közé tartozik két közös nyomócsöves - alapfelszerelésben részecskeszűrős (DPF) - dízel motor. Mindhárom karosszéria típus - a Mazda6 Sedan, a Mazda6 Sport és a Mazda6 Sportkombi - profitál a frissítésekből, amelyek egy nagyszerű modellt még tökéletesebbé tesznek.
2004-ben a Mazda széleskörű reprezentatív felmérést végzett a Mazda6 vásárlói körében az öt legnagyobb európai országban. A vizsgálat eredményei nyilvánvalóvá tették, hogy a vásárlás elsődleges oka az autó külső megjelenése. Ezért az elmúlt három évben alig valamit korosodó eredeti Mazda6 külsejét érintő változtatások mindössze finom módosításokra szorítkoznak. Ezek közé tartozik a még mélyebben beugró és laposabb, a kifutó modell gyémánt mintázatát méhsejt alakzatúra cserélő hűtőrács, a sötétített fényszóróbúra és hátsó lámpatest, valamint a módosított első és hátsó lökhárító. Ezen túlmenően, újdonságot jelentenek a 16, 17 és 18 colos könnyűfém kerekek (a 18 colos a 2,3 literes benzineshez rendelhető). Mindezekkel a változtatásokkal a Mazda6 most még dinamikusabb külsővel jelenik meg.
Összehasonlítva az autó külsején és belsején végrehajtott változtatásokat, ez utóbbiak kézzel foghatóbbak. Az új bevonó/felületi anyagok, a puhább kárpitborítású kartámaszok és az új tervezésű középkonzol együttesen magas színvonalú minőségérzetet keltenek. A most kifutó modell ezüstmetál felülete helyett a középkonzol új, sötét titán felületet kapott (felszereltségtől függően). A zongorafekete rádió gombok és kapcsolók kiemelik a műszerfal eleganciáját. A függőleges belső ajtónyitók és kapaszkodók még több funkcionalitást biztosítanak az elöl és hátul utazók számára, megkönnyítve a ki- és beszállást, valamint sportos vezetésnél jobb fogás esik rajtuk.
Természetesen megmaradtak a Mazda6 hagyományos erősségei: az osztott hátsó ülés lehajtását segítő zseniális Karakuri koncepció (Mazda6 Sport és Sportkombi). Az elnevezés a hagyományos japán összehajtogatható babára utal. A csomagtér válaszfalának mindkét oldalán elhelyezett bármelyik kar könnyed meghúzásával, egyetlen mozdulattal síkba hajtható a hátsó ülés, a fejtámlák előzetes eltávolítása nélkül.
Az öt továbbfejlesztett motor - a részecskeszűrős MZR-CD 2,0 literes közös nyomócsöves turbódízel két változata, a 16 szelepes MZR benzines, 1,8, 2,0 és 2,3 literes új megoldásai jelentik a Mazda6 bővülő motorkínálatát. Mindegyik motor teljesítménye és forgatónyomatéka azonos vagy még jobb, mint az elődeiké, ám mindez alacsonyabb üzemanyag felhasználás mellett.
A továbbfejlesztett MZR-CD 2,0 literes turbódízel megfelel az Euro IV károsanyag kibocsátási besorolásnak és már alapkivitelben DPF részecskeszűrővel rendelkezik. A Mazda kétféle teljesítményű változatban kínálja ezt a finom működésű négyhengerest. A Standard Power alapváltozat 3.500-as* percenkénti fordulatszámnál 89 kW/121 LE teljesítményt produkál, míg 320 Nm maximális forgatónyomatékot ad 2000-es* percenkénti fordulatszámnál. Az üzemanyag felhasználás nem lépi túl a 6 litert* 100 km-en. A sportosabb beállítottságú vásárlóknak kínált erősebb változat (High Power) 105 kW/143 LE legnagyobb teljesítményét 3.500-as*, és 360 Nm maximális forgatónyomatékát 2.000-es* percenkénti fordulatszámnál adja. Az erősebb dízel változat, amely ütemenként többszörös, akár kilencszeres befecskendezést is végez, mindössze 6 litert* fogyaszt 100 kilométeren, ami megközelítőleg 0,5 literrel kevesebb, mint a korábbi változat fogyasztása, ugyanakkor a teljesítménye és a forgatónyomatéka nagyobb.

Az MZR 2,0 literes benzines most erősebb és még hatékonyabb

Három új benzines motorral bővül a motor-kínálat. Míg az 1,8 literes alapmotor nem változik, az elektromos vezérlésű fojtószeleptől eltekintve, a 2,0 literes erőforrást több tekintetben is megváltoztatták a Mazda mérnökei. A 108kW/147 LE -s teljesítményét 6500-as, és 184 Nm-es maximális forgatónyomatékát 4.000-es percenkénti fordulatszámnál adja. Változó szívórendszerrel és szekvenciális szelepvezérléssel rendelkezik, ami bőséges erőt biztosít a motor teljes fordulatszám tartományában. Az elektronikus vezérlésű fojtószelep és a kettős kipufogódob ugyancsak pozitívan befolyásolja a motor teljesítményét.
A Mazda6 sorozat legerősebb motorja az MZR 2,3 literes négyhengeres benzines 122kW/166 LE teljesítménnyel 6.500-as, és 207 Nm forgatónyomatékkal 4.000-es percenkénti fordulatszámnál. Ezzel az élénk mozgású és két kiegyenlítő tengellyel felszerelt, alacsony rezgésszintű motorral a Mazda6 Sedan 214 km/h végsebességet ér el mindössze 8,7 liter/100 km átlagfogyasztással. A sorozat másik két benzinese hasonlóképpen takarékos üzemanyagfogyasztású.
A megerősített motorok két új fejlesztésű sebességváltóval kerülnek forgalomba. A hatfokozatú manuális sebességváltó alapfelszereltségben tartozik minden modellhez, kivéve az 1,8 literes benzinest, amelyik megtartja az ötfokozatú manuális sebességváltót. A 2,0 és 2,3 literes benzinesek ötfokozatú automatikus sebességváltóval is megrendelhetők kiváltva a négyfokozatú automata elődöt.
Az új kerék és gumiabroncs kombinációk bevezetésével, zajszigetető anyagok 18 különböző ponton történő elhelyezésével és a karosszériaszerkezet optimalizálásával, a Mazdának sikerült tovább csökkenteni a Mazda6 belső zajszintjét.

Gazdag alapfelszereltség csomag

Már a 121 lóerős 1,8 literes benzines és a 2,0 literes közös nyomócsöves dízel is alapfelszereltségben rendelkezik manuális légkondicionálóval, tengelyirányban és magasságban állítható kormánnyal, mind a négy ajtón elektromos ablakemelővel, négy hangszórós rádió- és CD lejátszóval, távirányítású központi zárral és hat légzsákkal. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC), a kipörgésgátló és a fékasszisztens a piactól függően vagy rendelhető, vagy az alapfelszerelés része.
Magasabb felszereltségi szinten (piactól függően) automatikus klímavezérlés, fedélzeti számítógép, bőr bevonatú kormány és sebességváltógomb, sebességszabályozó rendelhető. Ugyancsak (piactól függően) rendelhető Bose 7 hangfalas, CD táras audiorendszer, fűthető ülések, xenon fényszóró és jobb láb-, illetve deréktámasztást biztosító sportos első ülések.
Mindezeken túlmenően rendelhető még 18-colos alumínium ötvözet keréktárcsa, az innovatív, kártyás ("LogIn" Smart Card) kulcs nélküli nyitó- és indító rendszer, elektromosan állítható bőrülések memóriával, elektromos napfénytető, DVD navigációs rendszer, ködfényszórók, automata fényszóró kapcsoló funkció, esőérzékelős ablaktörlő és egy "Sportos Megjelenés Csomag".

A Mazda legsikeresebb modellje Európában és világszerte egyaránt a Mazda6

A Mazda6 modell olyan sikereket ért el Európában, amit sokan korábban elképzelhetetlennek tartottak. Míg a teljes Mazda eladás 2001-ben 163 ezer példány volt, ez a szám 2004 végére meghaladta a 265 ezret. A Mazda6-nak oroszlánrésze volt ebben a növekedésben. A Mazda 100.000 Mazda6 eladást regisztrált 2003-ban, az autó első teljes piaci évében, ami az összeladás 43 százalákát jelentette. A Mazda6 2004-ben sem sokat veszített népszerűségéből. Továbbra is maradt a Mazda legsikeresebb modellje és közel azonos eladási volumennel 5,7 százalékos piaci részesedést ért el szegmensében (Magyarországon 8%).
Mindent összevetve, a hirosimai cég 2005 május végéig mintegy 790.000 első generációs Mazda6-ot gyártott Hofu II gyárában, s így ma ez a középkategóriás modell-sorozat a Mazda teljes termékkínálatának első számú - autós szakértői körben is elismert - modellje.

A Japánban Atenza néven ismert Mazda6-ot 59 országban (Európát is beleértve) eddig több mint 100 díjjal jutalmazták, ezek közé tartozik "Az év új autója - 2002" Japánban, "Az év autója - 2003" Új Zélandon, "Az év autója - 2004" Kínában és összesen hét komoly autós díj az Egyesült Államokban 2003-, és 2004-ben.
A Mazda6-t négy további jármű követte gyors egymásutánban, a Mazda2, a Mazda RX- 8, a Mazda3 és végül a Mazda5. Ezek a modellek a maguk kategóriájában mind sikeresek, de a történet a Mazda6-tal kezdődött. A Mazda márka ezzel reneszánszát éli Európában, és 25 egymást követő hónapban (2002 decemberétől 2004 decemberéig) két számjegyű növekedést ért el éves szinten.